problemy z zawieszeniem na nierównościach

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • low-raider
    Ambiente
    • 2011
    • 163
    • Superb II combi (3T5)

    problemy z zawieszeniem na nierównościach

    Agamek12, popieram twój tok myślenia. Wkurza mnie polityka jaką ostanio przyjął VW. -Zrobimy gruntowny facelifting i wciśniemy ludowi, że to nowy model- :lol:
    Może i mi się podoba to "B6FL". B6 też mi się podobało ale spodziewałem się czegoś więcej pod względem stylistycznym bo z wyposażenia zapowiada się bardzo fajnie. Szkoda tylko, że VW daje dupy z tymi nowymi silnikami i "downsizingiem".
    Takie fury VW robi, a wsadzają pod maskę silniki od kosiarek :lol:
    Jak dla mnie motoryzacja schodzi na psy i strasznie mnie to boli :cry:
    Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
  • rusky1984
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    problemy z zawieszeniem na nierównościach

    Witam,

    Mój problem polega na tym, że przy przejezdzaniu po studzienkach lub innych nierównościach samochód dziwnie się zachowuje, tzn. wygląda to tak jakby delikatnie zarzucało tyłem samochodu - taki kilkucentymetrowy uskok (lewo/prawo) tylnej osi.

    Samochod ma przejechane 18tys km, nie ma nawet roku. Na stacji diagnostycznej nic nie wykryto, amortyzatory sprawne - przód 75% tył 86%.

    Czy możliwe że to wina opon, wyważenia kół ? W sumie to na oponach zimowych(195x65 R15) było to mniej odczuwalne, ale tez występowało, na letnich (205x55 R16) czuć dużo bardziej.

    Czy ktoś kojarzy taki problem ? Jakaś usterka czy poprostu Octavia tak ma ?

    Z góry dzieki za pomoc

    Pozdr.
    --
    Rusky

    Komentarz

    • goryl3
      Ambiente
      • 2010
      • 126

      #3
      W polo mojego ojca jest taki sam objaw, podejrzewam że to amortyzator. To co wychodzi na trzepaczkach czasem ma się nijak do rzeczywistości... Kiedyś miałem wylany amor a na trzepaczkach wyszło że jest ok.... :roll:
      www.jem-zdrowo.com.pl

      Komentarz

      • rusky1984
        Classic
        • 2010
        • 13

        #4
        Zawieszenie było porządnie przejrzane, w salonie i na stacji diagnostyczniej.
        Gdzieś czytałem że to dlatego, bo amortyzator jest "za wolny" i nagla zmiana nawierzchni tez ma wpływ ( asfalt - żeliwo )
        Strasznie jest to irytujące, chyba wsadzę jakiegoś serwisanta to auta i zademonstruję o co chodzi bo nie bardzo chcą mi wierzyć.
        --
        Rusky

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Uroda zawieszenia wielowahaczowego. Bardzo dobrze to czuc jak sie ktos przesiadzie z OI na OII
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Awiater
            Ambiente
            • 2009
            • 114

            #6
            rusky1984, mam taki sam objaw, mam wrażenie jakby auto przeskakiwało tyłem, wcześniej tego nie było. Okazało się, po bardzo dokładnym sprawdzeniu na szarpakach, że to jeden z wahaczy chyba tzw. dolny, ma luzy na sworzniu jutro będzie wymiana, napiszę o wynikach.
            POZDRAWIAM AWIATER

            było: 105 KM i 249 Nm
            mod1: 131 KM i 335,7 Nm
            mod2: 147 KM i 352 Nm:-)

            i stówka pękła

            Nowa miłość:
            XL 1000 Varadero

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              zawieszenie, amortyzatory, geometria...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Awiater
                Ambiente
                • 2009
                • 114

                #8
                Wymienione, zrobione, malina!
                POZDRAWIAM AWIATER

                było: 105 KM i 249 Nm
                mod1: 131 KM i 335,7 Nm
                mod2: 147 KM i 352 Nm:-)

                i stówka pękła

                Nowa miłość:
                XL 1000 Varadero

                Komentarz

                • Rekin Chlebojad
                  Rider
                  • 2010
                  • 474

                  #9
                  to u kolegi rusky1984, przy takim przebiegu jak napisał (18 tyś) to był by jakis bład fabryczny w takim razie(tzn bład wachacza,ZAKLADAJAC, że u ciebie Awiater, to on był powodem. Maicroft, masz racje na belce skretnej jezdzi sie zupełnie inaczej jak na wielowachaczu, i wiekszy komfort ale i inne zachowanie auta.
                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                  Komentarz

                  • witek_sz
                    Drive
                    • 2008
                    • 91
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Piszesz o wahaczu ale przednim czy tylnym
                    OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      Pracuję...